Dauer:
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Gespielt am:
Web:
By & with:
Michelle Myers
Dramaturgy:
Laura Cancellieri
Associate direction and choreography:
Katia Giovo
Sound design:
Andrew Stark
Development direction and light:
Jahman Davine
Bis dahin hatte ich immer zu wenig Zeit. Jetzt gibt es nichts außer Zeit. Beinahe reine Zeit, eine Aufeinanderfolge von Leere. (C. S. Lewis, A Grief Observed)
AND THEN SHE BECAME A CHAIR spielt im Fegefeuer eines scheinbar ewigen Aufenthalts im Wartezimmer und erforscht das geschärfte, aber verzerrte Zeitgefühl während des Sterbens einer geliebten Person.
Zusammengesetzt aus konfessionellen Texten, aus erdichteten Erinnerungen und kitschigen Zerstreuungen zeigt das Stück den erbärmlichen Versuch eines Menschen, das Chaos und die Erschöpfung, in die die Trauer ihn stürzt in etwas Vornehmes, Erträgliches und Kohärentes zu verwandeln.
Ausgelöst durch eine persönliche Verlusterfahrung und inspiriert von literarischen Fundstücken zum Thema Tod und Sterben ist AND THEN SHE BECAME A CHAIR eine tastende Expedition in die irritierenden Bereiche menschlichen Verhaltens, wenn der Mensch mit dem unausweichlichen, ihm aber vollkommen unbekannten Ereignis des Todes konfrontiert wird.
Up until this I always had too little time. Now there is nothing but time. Almost pure time, empty sucessiveness. (C. S. Lewis, A Grief Observed)
Provoked by a personal story of loss, this total theatre work is an abstract expedition into the bewildering realms of human behaviour when confronted with the inevitable, yet wholly unfamiliar, event of death.
Set in the purgatory of a seemingly eternal waiting room, where time is heightened yet warped, AND THEN SHE BECAME A CHAIR follows the process of losing a loved one.
Part confessional text, part fabricated memories and part kitsch distraction, the work recreates a wretched attempt to constrain the chaos and exhaustion of grief into something polite, palatable and coherent.
The Holy Conflict group makes Gesamtkunstwerke; the utilization of the different forms of theatre, dance, visual art, music, digital art, video, and text, to create mosaic-like events which bleed outside the framework of the normative theatrical experience.
These events seek to create opportunities for the contemporary audience member to feel a sense of wonder when confronted with challenging ideas and sensory experiences.